Onze diensten
Klantentevredenheidsonderzoek
Hoort of leest u alleen klagende klanten? Of blijft het helemaal windstil op dat front? Niets is zo nuttig en leerrijk voor een bedrijf als de feedback van zijn klanten en/of gebruikers.
Onze diensten:
- Voor eenmalige klanten:
- Beoordeling van het aankoopproces, de 'Customer Journey' of 'klantenreis': van verkoop over productie, het contact met de diverse medewerkers tot de levering en de dienst-na-verkoop.
- Bepalen USP's, wat waarderen de klanten.
- Berekenen van de 'Net Promoter Score': hoe waarschijnlijk is het dat een klant van uw merk/product/bedrijf aanbeveelt aan derden?
- Kwalitatieve verbeterpunten.
- Voor terugkerende klanten:
- Hoe klantentrouw stimuleren: verbeterpunten opsporen, wijze van klantenbinding nagaan, eigen sterke punten accentueren.
- Benchmarking: hoe positioneert u zich t.o.v. de andere spelers?
- Berekenen van uw 'Net Promoter Score': de mate waarin klanten uw bedrijf aanbeveelt aan derden.
- Onderzoek naar optimalisering van de klantgerichtheid en klantbeleving.
Er kunnen bijkomend testimonials gevraagd worden voor op uw website al dan niet gekoppeld met een bezoek ter plaatse bij de klant en het nemen van foto's.
Onze werkwijze:
- De bevraging van de respondenten kan via verschillende kanalen of een combinatie van:
- persoonlijk
- telefonisch
- online
- Afhankelijk van:
- Het aantal klanten,
- de gewenste respons en informatie.
Wat kunt u leren uit uw ex-klanten en verloren offertes?
- Niet alleen bestaande klanten zijn interessant om te bevragen. Ook ex-klanten zijn een nuttige bron van informatie, want zij kunnen ons vertellen waarom ze niet meer bij u kopen. Ook de bevraging van verloren prospecten en verloren offertes levert zeer leerrijke informatie op.
- Ook dit kan eenmalig gebeuren of op continue basis